TrackChecker

Форум, посвященный программе TrackChecker
TrackChecker Wiki Сайт программы
Текущее время: Сб ноя 18, 2017 6:51 pm

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 3 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: TrackIt service support?
СообщениеДобавлено: Чт сен 14, 2017 5:41 pm 
Не в сети

Зарегистрирован: Чт янв 07, 2016 12:25 am
Сообщения: 55
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Is TrackIt service check available through TrackChecker, and under what service name? If not, is it possible to add it? Its important in particular for Canada directed mail shipments from around the world including from Russia. Canada Post suspended posting local tracking data within Canada for regular and registered mail from overseas 3 years ago. The mail is still scanned, but tracking info is not posted on Canada Post website. However, TrackIt service collects that info likely from Mobile API of Canada Post server, so tracking for most registered mail is available on TrackIt.

Currently TrackChecker only checks Canada Post website, resulting in no tracking data after regular mail reached Canada. Pls add TrackIt check, it will show tracking to door for most regular and registered mail and packets shipped to Canada. Or may be suggest another similar Russian service already included in TrackChecker that does the same?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: TrackIt service support?
СообщениеДобавлено: Пн сен 18, 2017 9:00 pm 
Не в сети

Зарегистрирован: Пн янв 11, 2016 4:12 pm
Сообщения: 1188
Has thanked: 11 times
Been thanked: 168 times
TrackIT is not a post service it's an agregator like TrackChecker. So it's our rival in fact.
We trying not to add such kind of services in App. Only real postal services.

But we will inspect Canada Post and will try to get more info from it. It helps if you give us an actual track numbers.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: TrackIt service support?
СообщениеДобавлено: Пн сен 18, 2017 9:26 pm 
Не в сети

Зарегистрирован: Чт янв 07, 2016 12:25 am
Сообщения: 55
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Hi ichor,

There was some maintenance done on Canada Post server over the last week. As a result of that event, TrackIt now shows for items shipped to Canada earlier and already delivered only initial shipping info from China given by Canada Post server, but no longer tracing and delivery info within Canada. For newly shipped items to Canada, TrackIt request to Canada Post shows nothing at all. Its possible, Canada Post changed their Mobile API to limit such access, you can check it with their mobile app. I will keep checking tracking within the next days, and if access to internal tracking data within Canada on TrackIt resumes, I'll let you know. Also, will send you some tracking numbers by PM.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 3 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB